Este recomandat sau nu să nu faci sală de mic ?

M-a bătut de mult gândul de a mă înscrie la sala de fitness, însă doar astăzi am avut oportunitatea de a începe cursurile. După cum am citit pe internet, în diferite articole pe diferite site-uri de sănătate şi alte teme de genul, am dedus că nu este recomandat ca să-ţi începi cursurile la sală de la o vârstă fragedă, în cazul meu 14 ani. Dacă aş zice că eu cred acest lucru, aş minţi, pentru că nu cred în toate superstiţiile ăstea, şi deocamdată, nu am găsit nicio persoană care a făcut sală de la o vârstă nerecomandată de „ profesionişti ” şi a rămas mic sau cu diferite boli.

Acum, despre efect… Ce să zic, n-am stat o clipă fără să nu fac nimic, timp de 4 ore am încercat, am dibuit fiecare aparat, întrebând încontinuu „ ăsta pentru ce e ”, „ da ăsta pentru ce e ” şi multe alte întrebări. După toate aceste 4 ore, efectul se simte, atâţ la mâini cât şi la abdomen, picioare. Acum, nu ştiu dacă este adevărată chestia cu „ rămâi mic bă dacă faci sală ”.

Etichete: , , , , , ,

22 răspunsuri to “Este recomandat sau nu să nu faci sală de mic ?”

  1. Renegatul Says:

    Eu zic ca nu e nici o problema sa faci sala doar sa nu faci anumite exerciti care i-ti preseaza oasele si i-ti opreste din dezvoltare

  2. Undeath Says:

    Da,Andrei face sala de ” labbing” :)).

    Chiar nu prea imi place cuvantul asta „sala”.

  3. Ionut Blog Says:

    E bine sa faci sala doar daca ai o inaltime mare . Din cauza unor exerciti poti sa ramai mic .

  4. Y! Collection Says:

    Nu stiu ce sa zic, dar eu unul o sa ma apuc dupa 18 ani 🙂

  5. SILENT Says:

    Profesore Andrei care este de limba romana…

    nu ramai mic, te poti duce la sala in continuare.
    ce inaltime ai ?
    daca vrei sa cresti faci handbal sau baschet.

  6. Andrei Says:

    Silent, înălţimea mea este în jur de 1.65. Nu îmi place handball-ul şi nici baschet-ul, prefer fotbal-ul.

  7. Danniel Says:

    Eu de la 17 ani fac sala, aveam 1.86 la fel am ramas si acum, e destul.. sunt cat usa :)) Insa, prind cam greu masa.. forme am, adica pachetele, da masa, nu prea se prinde de mine. Cred ca pe la 15 ani ar fi ok sa te apuci 😉

  8. GrafsS Says:

    Spunea cineva ca ramai mic de inaltime.. acum cine stie 🙂

  9. Zyco Says:

    Nu cred ca ramai mic, dar nici nu confirm acest lucru!
    Eu ma apuc in vara asta de sala, nu pentru a ma face „pachete, pachete” ci pentru a face cateva exerciti fizice. Noroc cu sala si mai ales cu blogu’!

  10. Alexander Says:

    Nu toata lumea ramane mica de inaltime, si sincer nu e nici o fericire sa ai peste 180. Poti sa mergi la sala de fitness si de la 15 ani daca ai constitutia potrivita, dar la varsta aia nu se recomanda anumite aparate, de asta am si spus fitness. Pe la 18, 19 ani te poti apuca serios de sala de forta.

  11. Cassy Says:

    Da este un copchil pe net’ taicasu fost boxer si la 5-6 ani are la pachete de muschi pe el…l-a dat si la teveu.

  12. R.Dobroi Says:

    Se spune ca ramai mic pentru ca la sala cand tragi de fiare ti se intaresc oasele si nu mai cresti.

  13. Andrei J Says:

    Dupa 16 ani e recomandat. Inainte e bine sa faci exercitii si mult sport, dupa poti trece la „pro”. Numai bine

  14. SILENT Says:

    eu am 1.80 aproape si de cand am inceput sala nu am mai crescut.

    acuma depinde de fiecare…
    fiecare are o gena diferita…

  15. Tzukune Says:

    Uite, eu fac sala si vreau sa-ti dau niste sfaturi. Nu vreau sa ma laud cu asta.

    Eu iti recomand sa mai stai cel putin doi ani pe banca ta, eventual sa practici un sport pana atunci, si abia apoi sa faci sala, adica dupa 16-17 ani e ok. Acum depinde si de corpul tau.

    Nu cred ca e spusa bine sintagma „ramai mic daca faci sala”. Corect ar fi fost: nu mai cresti prea mult daca faci sala. De ce? Pentru ca atunci cand faci sala toata energia, toate vitaminele si proteine se consuma pentru a creste masa musculara, iar oasele aproape ca nu mai cresc deloc.

    In plus, nu-ti recomand sa faci sala de la 14 ani pentru ca poti avea reale probleme de sanatate, mai ales cu oasele, si asta nu e vreo gluma sau „superstitie” cum zici tu. La 14 ani nu ai oasele destul de bine dezvoltate. Tine minte ca oasele se dezvolta pana pe la 25 ani, deci e clar ca la 14 ani nu sunt destul de dezvoltate.

    Tu poti sa faci cum vrei, doar ca eu iti recomand sa nu incepi sa faci sala asa devreme. Pana la urma ce iti trebuie masa musculara la 14 ani? Mai bine pratici un sport: fotbal, baschet, etc pentru mentinerea fizicului.

  16. SILENT Says:

    de acord cu Tzukune.

    Eu m-am apucat la 15 ani 🙂

  17. WeeZy Says:

    mdea… am auzit si eu ca poti ramane mic, de la sala… la varsta ta iti recomand un sport ca fotbalul, bachet, atletism… eu practic atletism de performanta, si crede.ma ca te mentine in forma iar dupa un an de antrenamente vei vedea si rezultate precum muschi la nivelul picioarelor… la un barbat e de admirat niste picioare mai musculoase :P… cat despre celelalte parti ale corpului, le poti modela acasa, prin flotari, abdomene, samd… bafta 🙂

  18. florarie Says:

    Si eu cred ca ar fi mai indicat sa incepi cu un alt sport…

  19. Shumilika Says:

    Aaa..da, sa este. Inotul te dezvolta. De ce toti culturistii sunt scunzi? Fiindca au facut exercitii ce le afecteaza coloana. Stopeaza cresterea.

  20. marian Says:

    eu am 16 ani…….si vara trecuta aveam 144..si 64 de kg…acum am 151…si 46.de kg………..credeti ca o sa mai cresc…?

  21. chr Says:

    marian de la mic si gras ai devenit inalt si slab ? :-/

  22. dude Says:

    da nu-s probleme, cat timp nu vrei sa fii mister univers la culturism

Lasă un răspuns

