Limba română este asasinată

     Într-un scurt metraj pe ProTV, am realizat că limba română nu este folosită corect şi scrisă corect de către români. În cea mai mare parte este vorba de copii, care „ confundă ” limbajul folosit în lumea virtuală ( calculator, internet etc. ) cu cel ce trebuie folosit în viaţa reală. Un element negativ în „ distrugerea ” vocabularului unui copil este messenger-ul. Pentru „ a se înţelege ” mai rapid, sunt folosite prescurtările ( cmf, cmz, sal, cf, brb, dnd etc. ). Normal, aceste prescurtări ar trebui folosite numai în chat-ul de pe messenger, dar nu este aşa, aceste prescurtări îţi intră în reflex, rezultând folosirea lor într-o convorbire reală cât şi la şcoală.

     Eu, personal, folosesc foarte rar aceste prescurtări, dar nu şi în viaţa de zi cu zi. Cu ajutorul diacriticilor am realizat că trebuie să scriu cât mai îngrijit şi cât mai corect. Deoarece folosesc diacriticile şi aici, pe blog, m-am obişnuit să le folosesc chiar şi pe messenger, deoarece mi-au intrat în reflex, şi nu mă deranjează să apăs o tastă în plus pentru a scrie un ă, ş, ţ, â etc.

Etichete: , , , , ,

8 răspunsuri to “Limba română este asasinată”

  1. Bistriceanu.wordpress.com Says:

    pe net nu e tot acelasi lucru cu viata reala. este adevarat mai folosesc prescurtari dar pe care le pot folosii si la scoala un exemplu pt.

  2. SeAcRoNnN Says:

    Eu folosesc doar cateva prescurtari la scoala cat si pe messenger,cele de la scoala le folosesc foarte multi profesori,mentionez ca folosesc doar cand sunt in graba,anume:Pentru-Pt
    Pe messenger:Ce faci?=cf?
    Bye Bye=bb
    Noapte buna=nb (asta e din an in paste folosit)

  3. Pricop C?t?lin Says:

    și eu am început să scriu pe y!M cu diacritice .. din refelx :)) … acuma desigur , prescurtarile mai de baza încă le mai folosesc … gen cf , bn … nu că mi-ar fi greu să scriu bine , ce faci , dar și astea îmi sunt intrate în reflex , dar le folosesc doar pe y!M , nici de cum la școală ..

  4. Tzukune Says:

    Asa e. Limba romana a ajuns de batjocura tuturor si asta se intampla in primul rand din cauza educatiei gresite si a mass-mediei care difuzeaza greselil gramaticale cu duiumul ca sa nu mai vorbim de conducatorii Romaniei care nu stiu sa lege niste fraze coerente si relevante…. si adevarate.

  5. Alexander Says:

    Nu musai diacriticile sunt problema, dar ele impun o anumita disciplina. Cei de la ProTV au uitat sa spuna un lucru important – faptul ca parintii si profesorii sunt cei mai mari vinovati. In primul rand parintii care cumpara calculatoare copiilor de la varste nepotrivite, si profesorii care nu sanctioneaza mult mai sever aceste greseli.

  6. Andrei M. Says:

    Am vazut text scris pe FOAIE in loc de „i” era numai „y”, ca=k, s.a.m.d.

  7. Shocky Says:

    Asta e articol de umplutura, nu ?

  8. Truth Says:

    Dragut articol

Lasă un răspuns

